Naprawa kranu, klamki czy zamka w drzwiach to dla wielu osób spory problem. Pomocą w usunięciu tych i podobnych usterek służy „Złota Rączka”, z której usług mogą nieodpłatnie skorzystać osoby samotne, schorowane, w trudnej sytuacji życiowej, niepotrafiące sobie poradzić z domowymi naprawami.

Mieszkańcy Żor otrzymają pomoc w postaci bezpłatnych usług w swoim miejscu zamieszkania w ramach Programu „Złota Rączka”, organizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Żorach. Dzięki współpracy z Centrum Integracji Społecznej Żorskiego Centrum Organizacji Pozarządowych mieszkańcy będą mogli skorzystać z takich usług jak:

  • wymiana lub naprawa kranów w kuchni i łazience,
  • udrażnianie zatkanych odpływów,
  • naprawa nieszczelnych rur,
  • naprawa spłuczki,
  • montaż lub wymiana deski sedesowej,
  • podłączenie pralki, zmywarki, różnych urządzeń gospodarstwa domowego,
  • wymiana żarówki,
  • regulacja lub uszczelnianie drzwi i okien,
  • naprawa klamek lub zamków w drzwiach i oknach,
  • przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów, półek,
  • naprawa listew przypodłogowych.

Program nie obejmuje usług wymagających natychmiastowej interwencji, zezwoleń, uprawnień, specjalistycznej wiedzy, a także usług remontowych, prac budowlanych i napraw świadczonych w ramach innych umów lub wynikających ze zobowiązań innych podmiotów np. wspólnoty mieszkaniowej, spółdzielni mieszkaniowej.

Koszty zakupu materiałów niezbędnych do wykonania usługi pokrywa mieszkaniec korzystający z usług „Złotej Rączki”.

Osoby chcące skorzystać z Programu mogą zgłosić się w dni robocze:

- telefonicznie: 537-081-230 lub 32-43-42-412,
- mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
- osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Żorach, ul. Ks. Przemysława 2 pokój nr 5.

Zgłoszenie następuje poprzez wypełnienie karty zgłoszenia przez pracownika przyjmującego zgłoszenie. W trakcie zgłoszenia należy podać swoje dane (imię i nazwisko, adres zamieszkania, nr telefonu, adres e-mail) i krótko opisać problem. Podpis na karcie zgłoszenia uzupełniany jest w trakcie dalszych czynności. Przed wizytą „Złotej Rączki”, korzystający z jej usług otrzyma dane niezbędne do identyfikacji, które umożliwią potwierdzenie tożsamości pracownika, który będzie zobowiązany okazać dokument potwierdzający te dane w postaci identyfikatora.

 

===============